Strona główna to Twoja wizytówka

Czy strona główna w sklepie internetowym jest ważna? I czy klienci w ogóle ją odwiedzają? Oczywiście! To pewnego rodzaju wizytówka marki i pełni podobną funkcję, jak witryna w sklepie stacjonarnym. Według statystyk około 18% procent klientów trafia w pierwszej kolejności na stronę główną sklepu.

Zatem jak powinna wyglądać i co powinna zawierać? Na pewno musi robić dobre wrażenie, powinna być spójna, nieprzepełniona treścią i ułatwiająca nawigację w sklepie.

Zanim umieścisz coś na stronie głównej zadaj sobie pytanie: czemu to ma służyć i po co ma się tam znaleźć?

Jakie elementy według mnie i mojego doświadczenia powinny znaleźć się na stronie głównej?

LOGO

Nie muszę tu chyba zbyt wiele tłumaczyć. Logo jest ważne i wszędzie, gdzie nasza marka tam nasze logo. Oczywiście nie może ono zajmować całej strony, więc nie przesadzaj z rozmiarem : D Logo buduje świadomość naszej marki, więc umieść je zaraz na początku – obok lub nad menu głównym (nawigacją).

Nawigacja, czyli wyszukiwarka, koszyk, przełącznik językowy i menu, które kieruje klientów do poszczególnych stron w Twoim sklepie. To są pierwsze i podstawowe elementy każdej witryny.

GRAFIKI LUB BOXY REKLAMOWE

Co mam na myśli? Różne grafiki lub nawet zdjęcia, które kierują klientów bezpośrednio do sklepu, kategorii produktów lub informują o trwających promocjach albo darmowej dostawie. A może prowadzisz bloga? Własnie w ten sposób możesz poinformować o tym swoich klientów.

Oczywiście każda z tych grafik powinna być podlinkowana do odpowiedniego miejsca w Twoim sklepie.

BESTSELLERY, czyli najchętniej kupowane produkty

Strona główna to dobre miejsce do zaprezentowania niektórych Twoich produktów – tych najchętniej kupowanych, nowych kolekcji lub tych najbardziej opłacalnych. Klient po wejściu do sklepu , szczególnie gdy korzysta z telefonu komórkowego może nie zauważyć menu, więc taka prezentacja produktów lub jak wyżej sklepu – ułatwi mu „podróż” i odnalezienie tego czego szuka.

OPINIE KLIENTÓW

Jak najlepiej przekonać klienta do naszych produktów? Na mnie najlepiej działają opinie innych osób, które już dany produkt kupiły lub używały. O opinię możesz poprosić bezpośrednio od kupującego, wykorzystać recenzje z Facebooka lub te, które dostajesz na przykład w wiadomościach prywatnych.

To dobry ruch, żeby zrobić pozytywne wrażenie i zbudować zaufanie, ale pamiętaj, żeby opinie były prawdziwe : )

SLIDER

Czyli przesuwające się duże grafiki, zwykle umieszczane na górze strony. Czu uważam, że to obowiązkowy element strony głównej? Nie. Ale jeśli masz ładne zdjęcia lub grafiki to taki slider wygląda estetycznie i dodaje element ruchu do strony : ) Może on promować na przykład aktualne promocje lub prezentować nowe kolekcje. Pamiętaj, żeby ograniczyć się do max trzech grafik na sliderze : ) Jeśli czujesz potrzebę większej ilości – niech każda wnosi jakąś wartość kupującym.

INSTAGRAM

Galeria z Twojego firmowego Instagrama ładnie zakończy prezentację marki. Tak naprawdę nic tak nie przekonuje do kupna Twojego produktu, jak jego widok w użyciu u innych klientów. Dodając taką galerię w Shoplo możesz jednocześnie oznaczyć na zdjęciach produkty ze sklepu i tym samym ułatwić odnalezienie ich klientom.

NEWSLETTER I MENU KOŃCOWE

Cały szablon zamykamy newsletterem (opcjonalnie, jeśli chcesz wysyłać takowy do swoich klientów) i menu, które powinno nawigować do Regulaminu, Polityki Prywatności i na przykład zasad reklamacji i zwrotów.

Może teraz wszystko to wydaje się czarną magią albo naprawdę trudnym przedsięwzięciem, ale uwierz mi – to tylko wrażenie : )

Raz w miesiącu organizuję webinary, na których razem krok po kroku konfigurujemy i zakładamy sklep na Shoplo. Pomagam również ogarnąć dziewczynom kreator szablonów.

Natomiast jeśli jesteś zainteresowana lub zainteresowany indywidualnym spotkaniem i potrzebujesz pomocy w założeniu takiego sklepu – napisz do mnie koniecznie, będziemy działać : )

Tymczasem zostawiam Ci link do SHOPLO i naszej GRUPY KOBIET PRZEDSIĘBIORCZYCH, gdzie znajdziesz wsparcie i pomoc – już nie tylko ode mnie, ale również dziewczyn, którym pomogłam <3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *