Sprzedaż hurtowa

Nadejdzie taki moment, że zaczną do Ciebie pukać sklepy, które z przyjemnością będą chciały być dystrybutorami Twoich produktów. Warto na ten moment się przygotować – sporządzić swoją ofertę hurtową oraz poznać różne formy współprac, jakie można z nimi podjąć.


Sprzedaż hurtowa na fakturę
  1. Ustalasz minimalne zamówienie hurtowe, czyli jaką minimalną ilość produktów możesz sprzedać, żeby udzielić rabatu hurtowego.
  2. Określasz wysokość rabatu dla sklepu. Tutaj uwaga – musisz wiedzieć ile zarabiasz na swoim produkcie, żeby udzielając rabatu hurtowego nie stracić. Z mojego kilkuletniego doświadczenia, nie tylko w pracy we własnej firmie, ale również w dwóch sklepach internetowych – minimalna wysokość takiego rabatu powinna wnosić 30%, żeby dystrybutorowi opłacało się sprzedawać Twój produkt.
  3. Podajesz czas realizacji zamówienia hurtowego.
  4. Jeśli prowadzisz działalność nierejestrowaną, jesteś zwolniona z VATu – wystawiasz fakturę bez VAT. Jest to faktura, którą sklep oczywiście może wrzucić w koszty i dzięki takiej fakturze zapłaci niższy podatek dochodowy.

Współpraca komisowa

Taką współpracę podejmuje się na zasadach umów cywilnoprawnych z kategorii umów handlowych. Ty jako producent nie musisz mieć firmy, możesz prowadzić działalność nierejestrowaną i przekazać swoje produkty do sklepu, który je w Twoim imieniu sprzeda i weźmie za to określoną prowizję.

Na koniec okresu rozliczeniowego (tydzień, miesiąc – w zależności od tego, jaki przedział czasu ustalicie) dostajesz zestawienie sprzedanych przez sklep produktów. Następnie wystawiasz fakturę na nie po odjęciu prowizji, jaką sklep bierze za ich sprzedanie. Sklep opłaca Ci wystawioną przez Ciebie fakturę, a pozostała część jest jego przychodem.

Ta forma współpracy jest korzystniejsza dla sklepów, ponieważ nie ryzykują kupując towar na wyłączność i tak naprawdę to co się nie sprzeda mogą odesłać do Ciebie. Ty natomiast uważaj – czasami zdarza się, że sklep nie dba o towar, którego nie kupił i może go zwrócić w złym stanie. Warto zawrzeć w umowie jakiś punkt chroniący Twoją markę w takich sytuacjach.


Model dropshipping

Jest to forma współpracy, którą możesz podjąć ze sklepem internetowym.

Sklep, który sprzedaje Twój produkt nie posiada go fizycznie. W momencie otrzymania zamówienia – przekazuje je do Ciebie, a Ty zajmujesz się spakowaniem i wysłaniem go do klienta.

Sklep w tym modelu zarabia na pośredniczeniu między klientem, a Tobą. Pieniądze za towar wpływają do sklepu, który kupuje od Ciebie towar po Twojej cenie hurtowej.


Tak naprawdę działanie możesz podjąć już teraz i odezwać się ze swoją ofertą do sklepów, które mogłyby być zainteresowaną współpracą z Tobą.

Przygotuj pdfa z Twoją ofertą hurtową i różnymi formami współpracy, jakie można z Tobą rozpocząć. Jeśli nie masz strony internetowej – stwórz również katalog produktów i dołącz do wysyłanego maila.

Powodzenia : )


Tu możesz pobrać wzór umowy komisu, który możesz wykorzystać do swoich potrzeb.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *