Promocje, które uwielbiają klienci

Jakie promocje sprawdzają się w naszej firmie? Przede wszystkim najpierw szczerze odpowiedziałam sobie na pytanie, na jakie ja najchętniej reaguję i z jakich korzystam : ) Bo nie ma co się oszukiwać, że promocje lubimy, prawda? : D Natomiast zauważyłam, że standardowe wyprzedaże lub zniżki procentowe już nie robią na mnie czy naszych klientach tak wielkiego wrażenia.

Szybki przegląd – hop!

DARMOWA DOSTAWA

Nie lubimy płacić za przesyłkę! Klient widzi cenę produktu, jest ona dla niego przystępna, decyduje się i dodaje rzecz do koszyka, a tu nagle z 79 zł robi się 92 zł. Lub co gorsza cena zmienia się z dwucyfrowej na trzycyfrową.

Darmowe dostawy są atrakcyjne, a dla nas sprzedających – w erze paczkomatów to niewielki koszt. Moja rada jest jednak taka, żeby w przypadku tego typu akcji zrezygnować z przesyłek pobraniowych lub dodać punkt, iż promocja takich nie obejmuje. Jeśli klient nie odbierze od nas paczki wysłanej z opcją płatności przy odbierze, będziemy musieli zapłacić za nią podwójnie i wówczas promocja zupełnie nie będzie opłacalna.

KOLEJNY PRODUKT GRATIS

Promocje z kategorii trzy produkty w cenie dwóch robią szał. To ulubiona promocja naszych klientów jesienią i zimą : ) Oczywiście nie każdy może sobie na taką akcję rabatową pozwolić, więc nie decyduj się na nią, gdy wykonanie Twojego produktu jest wyjątkowo czasochłonne (lub nie opłaca się pod względem finansowym). Oblicz ile będzie Cię kosztowało wyprodukowanie trzech produktów i ile zarobisz, gdy sprzedasz je w tej promocji.

GRATISY DO ZAMÓWIENIA

Jeśli nie możesz pozwolić sobie na powyższy rabat, czyli np. trzy w cenie dwóch to pomyśl o dodaniu do zamówienia jakiegoś małego gratisu – my dajemy np. zestaw kilku przypinek : )

RABAT PROGRESYWNY

Czyli kolejny produkt taniej lub „Zrób zakupy za 150 zł, a otrzymasz rabat 20%).
Jeszcze kilka rad ode mnie:
  • jak już wspominałam na początku – rezygnuj z przesyłek pobraniowych w trakcie promocji z darmową dostawą;
  • unikaj kodów rabatowych, które klient musi wpisać, żeby skorzystać z danej promocji. Klient woli, gdy rabat nalicza się sam, a jeśli jest to osoba, która weszła na Twoją stronę i nie wie o promocji – wówczas mile się zaskoczy;
  • jeśli kody to ograniczona ilość. Niewielka liczba kuponów sprawia, że promocja staje się bardziej atrakcyjna i pojawia akcent niedostępności;
  • polecam akcje w stylu Happy Hours, czyli na przykład darmowa dostawa trwająca tylko w określonych dwóch godzinach danego dnia. Poinformuj jednak swoich klientów, np. na Story, że planujesz taką promocję już kilka godzin wcześniej;
  • fajnie jest dodawać do wysyłanych zamówień ulotkę z kodem na jakiś mały rabat lub darmową dostawę przy kolejnych zakupach.

A jakie są Twoje ulubione promocje? Z których korzystasz Ty lub które sam/sama organizujesz? Napisz w komentarzu : )

4 myśli na “Promocje, które uwielbiają klienci”

  1. I już wiem, widzę nawet że zrobiłam ogromny ad, dałam 10% rabatu na rzeczy w opcji kup teraz (u mnie głównie szycie na zamówienie) a było dać darmową wysyłkę 🙁
    Już myślę jak to naprawić, kiedy zrobić kolejną akcję, odczekać kilka dni, tygodni? Potrzebuje zrobić miejsce i stad wyprzedaż

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *