Porozmawiajmy o marketingu

Budowanie marki osobistej w internecie to jedno. Jako rękodzielnik gromadzisz wokół siebie wierną i zaangażowaną społeczność oraz budujesz ze swoimi odbiorcami wartościowe relacje. Zajmujemy się tym między innymi podczas naszego poniedziałkowego wyzwania #kobietywinternety.

Ale skoro tworzysz swój produkt to chcesz go sprzedać, chcesz rozwijać swój biznes, żeby rósł i przynosił zyski. Musisz nauczyć się, jak to zrobić. Czyli jak mówić do klientów, w jakiej roli ich postawić i jaką historię im opowiadać, żeby chcieli zrobić u Ciebie zakupy.

Wiele firm wydaje ogromne pieniądze na reklamy, które nie przynoszą zysków i sprzedaży. Ich błędem jest niewłaściwy przekaz marketingowy.

Nasze mózgi muszą w każdej chwili dokonywać ogromnej selekcji informacji, jakie do nas docierają, a ich główną funkcją jest zapewnienie nam przetrwania. Zalane ogromem informacji, do tego skomplikowanych i niejasnych – ignorują je. To samo robi Twój klient, gdy dotrze do niego treść wymagająca dużego wysiłku w zrozumieniu.


ZATEM JAKIE BŁĘDY POPEŁNIAMY, GDY TWORZYMY PRZEKAZ MARKETINGOWY?
  • Mózg ludzki skupia się na zapewnieniu nam przetrwania i powodzenia, więc jeśli dotrze do niego informacja, która mu tego nie zapewnia – zignoruje ją.

Musisz tak przedstawić swój produkt lub usługę, żeby klient poczuł, że dzięki niemu zaspokoi swoje najważniejsze potrzeby, zyska bezpieczeństwo, miłość, akceptację otoczenia, rozwinie się lub przetrwa.

  • Stosujemy przekaz skomplikowany, którego zrozumienie wymaga wielkiego wysiłku. Jeśli nasz mózg szybko nie znajdzie informacji, która go zainteresuje, pomoże mu przetrwać lub się rozwijać – znowu ją zignoruje i pójdzie dalej.

Istotne jest, żebyś tworzyła swój przekaz prosty i jasny, którego zrozumienie przyjdzie mu z łatwością i wokół czegoś, co odbiorcy pomoże przetrwać lub się rozwinąć.


Zatem, jak najskuteczniej dotrzeć do klientów?

Musisz opowiedzieć im opowieść. Ale jej bohaterem na pewno nie będzie Twoja firma. Twoja firma ma być przewodnikiem.

Bohaterem historii jest Twój klient, który ma na swojej drodze przeszkodę do pokonania, cele do osiągnięcia. Bohater musi być świadomy, co go czeka, gdy nie wygra oraz co wspaniałego się stanie, gdy osiągnie swój wymarzony cel.

I pamiętaj, że największym wrogiem Twojej marki jest szum informacyjny i zbyt skomplikowana oferta.

Zostawiam Cię z tymi informacjami do przemyśleniach, a w następnych artykułach będziemy omawiać ten temat bardziej szczegółowo i tworzyć Twoją opowieść.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *