Nowe sklepy na Instagramie i Facebooku

Sklepy na Facebooku dostępne są już od jakiegoś czasu, ale dopiero od niedawna zaczynają ewoluować i pojawiają się w nich nowe funkcjonalności. Niezależnie czy prowadzisz działalność gospodarczą czy nierejestrowaną możesz wykorzystać korzyści, jakie te aplikacje dają.

Sklepy są oczywiście bezpłatne, proste, intuicyjne i umożliwiają utworzenie jednego sklepu, z którego będą mogli korzystać klienci zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Jest to super rozwiązanie zarówno dla osób, których budżet nie pozwala na inwestycję we własny sklep internetowy, jak i dla tych, które prowadzą sklep np. na Shoplo, Shopify czy WooCommerce. W tym drugim przypadku można sklep internetowy zintegrować ze sklepem na Facebooku i Instagramie, a produkty będą się aktualizować automatycznie.

Tworzenie sklepu rozpoczynamy od założenia strony firmowej bądź połączenia menedżera sprzedaży z istniejącą stroną. Następnie tworzymy katalog produktów – ręcznie, z pliku bądź integrujemy katalog z naszym sklepem internetowym. Wygląd takiego sklepu możemy dostosować w zależności od naszych upodobań – wybrać grafiki i kolory reprezentujące naszą markę, utworzyć kolekcje lub wyróżnić produkty, które chcemy sprzedać albo bardziej zaprezentować.

Jakie funkcjonalności posiadają sklepy na Facebooku i Instagramie?
  • Jeden sklep, który umożliwia sprzedaż naszych produktów na dwóch platformach – FB i IG. Klient może zostać przekierowany do naszego sklepu internetowego, do bezpośredniego kontaktu z nami przez Messengera lub sfinalizować płatność bezpośrednio w aplikacji SKLEP, czyli na Facebooku lub Instagramie. Ta ostatnia opcja będzie dostępna już wkrótce : )
  • Oznaczanie produktów na zdjęciach, filmach oraz w relacjach na żywo, dzięki czemu można prowadzić sprzedaż w czasie rzeczywistym. Wystarczy, że klient kliknie w link, który przeniesie go do produktu w sklepie.
  • Komunikacja z kupującymi za pośrednictwem komunikatorów WhatsApp, Messenger lub Instagram Direct.
  • Klient może zapisywać interesujące go produkty i dokonywać płatności bez opuszczania aplikacji (już wkrótce).
  • Łączenie Facebookowych kont klientów z programami lojalnościowymi i ułatwianie klientom zdobywania nagród na przykład za konkursy lub zakupy.
Sklepy na Facebooku i Instagramie są świetną opcją nie tylko dla osób, których budżet nie pozwala na założenie własnego sklepu internetowego, ale także dla tych które chcą zwiększyć swoją sprzedaż. Dzięki takiemu sklepowi utworzysz jeszcze bardziej skuteczne reklamy dynamiczne, ale również Twój sklep będzie wyświetlał produkty w taki sposób, żeby trafiły one w gusta klientów. Z mojego doświadczenia takie reklamy są bardzo skuteczne.

Tutaj zostawiam Ci link do Menedżera sprzedaży, dzięki któremu utworzysz swój sklep.

Pamiętaj, aby w pierwszej kolejności utworzyć swoją stronę firmową. Możesz to zrobić z poziomu swojego konta Facebook klikając na plusik obok Twojego zdjęcia, a następnie wybierz opcję „Strona” : )


Chętnie pomogę Ci w założeniu takiego sklepu : ) Zajrzyj do zakładki KONSULTACJE INDYWIDUALNE.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *